טרופר הציב קו אדום – לוין תקף: "ניסיון לפוצץ את השיחות"

ישראל רובין 1 Comment on טרופר הציב קו אדום – לוין תקף: "ניסיון לפוצץ את השיחות"

שוב חילופי האשמות סביב ההידברות: שר המשפטים לוין תקף את ח"כ טרופר שהציב קו אדום בנושא מינוי השופטים: "תכתיב שמטרתו לפוצץ את השיחות". טרופר הגיב: "מציע להקשיב לדברים"

צילום: Tomer Neuberg, Yonatan Sindel - Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

החשדנות נמשכת: שר המשפטים יריב לוין (הליכוד), מאשים את ח"כ חילי טרופר מהמחנה הממלכתי בניסיון לפוצץ את ההידברות סביב הרפורמה המשפטית.

טרופר אמר היום (חמישי), בראיון ל'וואינט', כי מפלגתו לא תתן ידה למינוי שופטים על ידי הקואליציה בשום מצב. "לא אחד, לא שניים ולא בכלל. שילמנו מחיר על שכרון כוח של הממשלה הזאת".

על השיחות אמר טרופר, כי אינו יודע לומר אם הן יצליחו, אך אין להם פריבילגיה שלא לנסות. לדבריו "האלטרנטיבה של לצאת מהחדר בלי הסכמות, זה אש ברחובות. כל מה שראינו עכשיו זה קדימון לזה".

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, יריב לוין תקף בתגובה: "הדברים של ח״כ חילי טרופר הבוקר ראויים לכל גינוי. מתברר שמאחורי החזות הממלכתית כביכול, מסתתר דבר אחר לחלוטין.

לוין אמר ש"יעביר את החקיקה במושב הבא" – ונאלץ להבהיר

"ח״כ טרופר, בשפה בוטה, מודיע מראש שמבחינת המחנה הממלכתי לא מדובר במשא ומתן ענייני אלא בהצגת תכתיב שמטרתו לפוצץ את השיחות ולהבעיר את המדינה", טען השר. "אני קורא לכל נציגי האופוזיציה לבוא לשולחן המשא ומתן מתוך אחריות ורצון אמיתי להגיע להסכמה שתכבד את הציבור העצום שמייחל לרפורמה של ממש במערכת המשפט".

טרופר הגיב: "עמדתנו היא עקבית, היא נאמרת כבר חודשים וגם בבית הנשיא: יש לנו אחריות לעשות כל שאפשר כדי להגיע להסכמות. גם בראיון הבוקר אמרתי שצריך להתאמץ ביחד כדי להימנע מלחזור לרחובות בוערים ולהעמקת הקרע בעם. כל הצדדים כואבים וכולנו צריכים להקשיב לקולות ולכאבים של כולם.

"מבין שיש מי שכבר החלו במשחק האשמות, אבל הדברים פשוטים וכולם מוזמנים להאזין לראיון המלא, ולא לצאת בהכרזות בעקבות ציטוטים חלקיים.

"לא ארד לרמה של התקפות אישיות כפי שנוהגים אחרים, רק אציע למי שהביא את המדינה לסף מלחמת אחים להקשיב לדברים שנאמרו ולהימנע מהטפות.

"כמו לתומכי הקואליציה גם לנו יש עקרונות: ביניהם, שהממשלה לא תמנה לבד שופטים. יש עמדות מנוגדות ועכשיו יש לעשות הכל כדי להגיע להסכמה שתשמור על הדמוקרטיה ותמנע קרע בעם. אנחנו ממוקדים בהידברות ולא מתרגשים מרעשי רקע. אנשים אחים אנחנו".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    רעיון טוב. לפטר את כל שופטי בג"ץ. ולמנות מחדש בצורה מאוזנת ומייצגת, בהסכמה שוה בשוה בלי זכות וטו לאף צד.